vineri, 16 mai 2008

Interzis, cu Laura Andresan

O emisiune la care ma mai uit eu in noptile pline de insomnii, cand pe Discovery nu e Brainiac.
Initial era o emisiune boring, in care vedeai ce face Laura, cum isi face cumparaturile, cum se duce la masaj, cum mananca & stuff like that. Apoi s-a gandit sa-si pipereze nitel aparitiile tv cu niste showuri erotice, dar parca tot nu era de ajuns si s-a gandit sa-si faca blog sa consilieze tinerii pe probleme sexuale. Consilier mai varza n-am vazut; in afara limbajului si vulgar si neprofesional, nu era deloc amabila, la unele mailuri raspunzand cu "de ce nu te-ai uitat emisiunea trecuta? eu am mai spus asta". In fine, e de apreciat (pe jumatate) intentia.
Aseara, avand o alta seara cu insomnie, am dat pe B1TV si era emisiunea ei. Era fata la ginecolog, care cred ca ii era si prietena, si a rugat-o pe femeie ca in timp ce o consulta, sa si explice ce face. A fost un lucru foarte bun, pt ca am invatat si eu lucruri noi si daca ar fi fost la o ora de varf, ar fi invatat mai multe femei lucruri folositoare.
Ce am invatat eu:
1.Cum se face igiena intima: a) Zona de la suprafata se spala zilnic cu un sapun/gel special cu ph potrivit zonei. b) Igiena vaginului se face cu un irigator in care se pune apa cu substante farmaceutice de curatare, sau se pune ceai de galbenele. Exista irigatoare speciale pentru virgine. Dupa fiecare contact sexual, este necesara spalarea vaginului, deoarece pot intra microbi(daca el nu e suficient de curat), iar sperma nu trebuie sa ramana acolo(pe langa sarcina nedorita pe care o poate provoca daca nu te protejezi, distruge celulele care ne curata noua vaginul, existand riscul unei infectii).
2.Penetrarile adanci si violente sunt interzise, deoarece pot afecta colul uterin (asa ca baietii cu "chestia" mare n-au de ce sa se umfle prea tare in pene:P). Lovirea colului uterin poate provoca: durere, infectii, cancer de col uterin, avort etc.
3.Ovarele mai mici de 4,5-5 cm, nu prezinta motive de ingrijorare. Pot fi marite datorita lipsei ovulatiei, care e produsa de unele anticonceptionale. Daca ovarele sunt mai mari de 5 cm, atunci apar probleme.
Cam astea ar fi noutatile aflate de mine. Medicul a mai vorbit si despre secretia vaginala dinainte si dupa menstruatie, infectii etc. Parerea mea e ca astfel de initiative de informare a publicului sunt binevenite si ar trebui sa aiba o amploare mai mare, mai ales in mediul rural.

Niciun comentariu: