vineri, 23 mai 2008

Diferente

In prezent observ 3 categorii diferite din care tinerii fac parte: categoria manelistilor, categoria emoistilor si a rapperilor. De categoria rockerilor nu am spus pt ca sunt putini prin randul adolescentilor si de regula s-au transformat in emo kids. Aa, am uitat sa zic de a 4-a categorie, adica cea a adolescentilor normali, care nu ies in evidenta prin extravaganta vestimentara sau comportamentala.
Dilema mea e urmatoarea: faptul ca exista atatea categorii de adolescenti se numeste diversitate culturala sau "mare e gradina Domnului si multi prosti sar gardul in ea"? Eu as tinde spre a doua varianta, dar nu dau cu parul ca poate ma insel. Totusi, nu vad cultura in nicaieri in categoriile enumerate. Ma rog, poate e alt fel de diversitate si nu stiu eu.
Ce au oamenii astia in comun? Simplu: nevoia de a iesi in evidenta si de a se simti originali. Manelistii sunt "smeq, talentati, de lume invidiati", emoistii sunt "tru", iar rapperii sunt "cool". Stau si ma intreb daca ei chiar nu observa ca nu sunt singurii care se imbraca asa si ca mai sunt cel putin 1000 de oameni ca ei? Cum se pot simti diferiti ca aspect si comportament intr-o masa de oameni trasi la xerox dupa ei? Am uitat sa zic faptul ca emoistii si rapperi sunt mereu revoltati, mereu nemultumiti, mereu impotriva sistemului si mereu...cu mainile in san. Manelistii, saracii, sunt prosti rau; astia si de au si de n-au bani si femei, tot zic ca au. Mai vad cate un amarat care n-are dupa ce bea apa, cantand "sa moara dusmanii, am bani, am femei, petrec, fac bani...". Whatever.
Cred ca parintii cu adolescenti au mai multe nopti albe acum, decat atunci cand erau bebelusi si se trezeau noaptea. Pana ajung si eu sa am copil/copii, mai apar inca vreo 10-15 valuri din astea de diversitate culturala, si Doamne fereste de ce-o sa fie pe capul meu si al contemporanelor mele.
P.S.: Nu imi pierd timp pretios (sau mult) din viata gandindu-ma la chestiile astea, dar si cand ma gandesc, ma streseaza. Am scris despre asta, pt ca vara-mea de 12 ani si-a zgariat numele p mana cu o lama, asta dupa ce a vazut reportaje despre emo kids la tv.

3 comentarii:

Iribiri spunea...

Mi-a placut faza cu aia emo care se cred diferiti.Mie mi se par toti la fel.Parca au uniforma.Toata lumea se plange de uniformele din scoala, iar cand au libertate se imbraca toti la fel.Smart!Oricum nu vbesc numai de emo(mi se pare ca sunt bagati in seama mult prea mult).Spunea un reprezentat emo ca ei "cauta dragostea, nu sex, dragostea adevarata".Si-n gadul meu"bullshet!parca n-ai avea obiectul muncii in pantaloni".Sa fim seriosi!

ramai treaz spunea...

... si morminte :P ( imi place blaga la nebunie )
Ziceai ca adolescentii de astazi se impart in mai multe categorii (unele dintre ele nu tocmai fericite) si dadeai vina pe diversitatea culturala importata de afara de dupa `89.
Eu unul prefer sa traiesc in zilele noastre, unde exista aceasta diversitate decat atunci unde cu totii mancau bomboane spirtoase sau alvita. Prefer sa traiesc liber decat ingradit. Ca exista emokids sau manelisti, asta e, nu toti putem fi la fel.(iti scriu acest comentariu ascultand menelele vecinului de sub mine, ce pot sa fac ?!!! nu pot decat sa-i raspund cu o piesa heavy metal :D si intelege singur ca trebuie sa inceteze)
Nu uita ca in toate aceste categorii de care vorbesti, gasesti oameni de treaba si oameni de ... . Nu trebuie sa ii judeci dupa asta.

app : imi place la nebunie numele blogului tau :P

Alexandra Florentina spunea...

...si morminte, dar nu e vremea lor. E adevarat ca in toate categoriile de oameni gasesti si buni si rai, dar eu vorbesc in ansamblu si generalizez