joi, 12 martie 2009

"Romania is my country!"

N-aveam ce face si am gasit la Cris pe blog un test care verifica gradul de patriotism al romanului :P. Evident, mi l-am facut si eu.
Sunt 69% român.
Testul zice aşa:

Eşti frate cu dracul, iar puntea e viaţa. Ţi-e bine în România că ştii că altundeva nu te-ai descurca. Dacă ţi s-ar da bani, ai şi arbora un steag de ziua naţională. Când vorbeşti cu străinii devii şi mai patriot decât de obicei şi începi să le spui despre Brâncuşi şi Duckadam chiar dacă nu-ţi place nici pictura, nici handbalul. Nu asculţi manele, dar după ce te îmbeţi, parcă merg. Îţi place să-i corectezi pe alţii când greşesc. Şpaga e prietena ta bună. (51 - 70 de puncte)

Fă şi tu testul aici.
Eu cred ca sunt patrioata mai mult de 69 %, dar imi place cum suna cifra :D. Cu toate ca procentul nu mi se potriveste, descrierea e pe aproape. Adica da, sunt frate cu dracu ca sa trec puntea si da, laud valorile tarii oriunde si oricui pentru ca sunt valori in care cred si cu care ma mandresc. Spaga nu mi-e cunoscuta. Eu aleg tot timpul varianta mai simpla: "hai mah, te bati cu mine?" ;)).
Zilele trecute vorbeam cu cineva care imi tot lauda bulgaria (da, cu "b" mic), ca are si ca drege, iar ca Romania e "de rahat". Stau si ma intreb cum poate cineva sa zica asa ceva? Adica avem o politica ingrozitoare, economie lipsa, lene si prostie, educatie proasta, dar avem si valori si chestii cu care sa ne mandrim. In primul rand, avem valori ale naturii. Foarte putine tari au si munte, si mare si delta, si campie, si deal, podis si ape multe. Avem resurse naturale bogate (nu prea stim sa le exploatam, dar asta e partea a doua). Apoi avem traditii frumoase, cultura foarte frumoasa (port, obiecte de decor, etc). Mai avem o istorie care pe mine ma face sa ma simt si mai mandra ca sunt romanca. Totusi, cel mai frumos lucru pe care il avem, ca romani, este limba. Nu-i asa ca e frumoasa? Acum pe bune, am fost asta vara in bulgaria si, pe langa faptul ca nimeni nu vorbea alta limba decat a lor, se auzea foarte urat, cum ar zice GxG despre limba franceza:"se aude ca o voma". Pacat ca sunt multi care stalcesc limba, nu o respecta, nu o invata. Foarte pacat. Te gadila la ureche cand o auzi. Bine, cu tot patriotismul meu si cu toate valorile astea, tot consider valabil citatul lui Mircea Badea. Ce obicte traditionale romanesti aveti pe acasa?

Niciun comentariu: