miercuri, 28 ianuarie 2009

"Cărţile educă spiritul"

Daca pe vremuri cititul era considerat pierdere de vreme, acum nu mai e considerat nicicum pentru că lumea nu prea mai citeşte. Tot mai puţini oameni cumpără cărţi sau se duc la bibliotecă. Totuşi, dacă trec pe acolo, împrumută manuale sau cărţi pentru referate, nu romane. De ce? Am întâlnit o groază de răspunsuri: " de ce să citesc ditamai cartea când pot vedea filmul şi e doar 2 ore?", " de ce să citesc când pot să mă uit la documentare şi să învăţ mai multe?" , " de ce să citesc eu? deaia am plătit meditatoarea la română: să-mi citească". OOK. Oare oamenii nu înţeleg importanţa cititului sau le e lene? Ce mi se pare mai grav este că unii nu citesc nici măcar cărţile pentru şcoală!!! În 12 ani de şcoală sunt maxim 10 romane, dintre care nu toate sunt pt bac. Oare e aşa greu să citeşti 10 cărţi?
O carte citită îţi formează dicţia, îţi îmbogăţeşte vocabularul, îţi îmbogăţeşte cultura, te face să ştii mai multe, te face să te exprimi mai uşor, mai frumos, eviţi situaţiile de genul " ăăăăăăăăăă" etc. Observ că tot mai mulţi tineri fac greşeli gramaticale, tot mai multe articole au greşeli gramaticale, tot mai multe integrame au greşeli şi multe alte nereguli. Acum nu vreau să las impresia că oi fi eu mare lingvistă, sau că am citit o groază de cărţi, dar măcar sunt pe linia de plutire :D. Acum citesc "Romanul adolescentului miop". După aceea nuş ce să citesc. Dacă citeşte cineva blogul, pls daţi idei şi ziceţi ce aţi citit voi ultima oară şi când a fost asta:D.

4 comentarii:

Camy spunea...

Momentan citesc "Mataniile" de Florence L. Barclay si m-ar tenta "Dama cu camelii" :-?

Unknown spunea...

Draguta ma bucur ca te straduiesti sa-ti educi spiritul.Am doar o recomandare, daca vrei sa fii citita cu interes nu doar de prietenii apropiati care iti cunosc limbajul:cizeleaza-l. Si nu te angaja pana sa/ in loc sa stii sa faci ceva.Numai bine..critica mea se vrea constructiva .
p.S. Dac nu ai citit inca Romanu adolescentului miop cum ii poti critica pe cei ce nu citesc?

Alexandra Florentina spunea...

Ms pt feedback. Da, intradevar, daca as vrea sa fiu citita "de popor" as face ceva "pentru popor", dar eu fac in primul rand pentru mine, in al doilea rand pentru cei care ma cunosc :P. E buna observatia cu privire la angajare, dar pacat ca la scoala nu ne invata nimeni sa stim sa facem ceva. Cred ca doar medicii sunt cei care, la angajare, stiu exact ce au de facut.
P.S.: De ce nu as putea? E oare timpul pierdut sa citesc o carte, indiferent care ar fi?

Alexandra Florentina spunea...

P.S.2 : Eu de ce nu iti pot vedea blogul? :P