joi, 7 august 2008

Sinuciderea... o durere

Acum un an si ceva citeam un post al lui Didi, care se numea la fel ca titlul meu. Ea se intreba daca sinuciderea e act de egoism si asa mai departe. Eu fur doar titlul ei.
So, sinuciderea chiar este o durere. E o lupta intre individ si moarte, o lupta fff dureroasa. In ultima perioada am ajuns sa o inteleg. E o chestie misterioasa, fara sentimente in suflet, doar cu stari de suprafata si ipostaze rapide. Am ajuns sa inteleg sensul multor idei. De exemplu, inteleg chestia aia "a fi sau a nu fi? aceasta-i intrebarea", a lui Shakespear, chestie pe care nu demult o consideram o tampenie; ma gandeam "ba, da asta o fi stat mult sa scoata rahatul asta?". De stat mult sa se gandeasca, nu cred ca a stat, dar sigur a pus multa lume pe ganduri intrebarea asta a lui si sigur oamenii s-au gandit mult pana sa inteleaga. Si mie mi-a luat mult, dar acum evrika.
Revenind la sinucidere. Este o durere si pentru cei din jur, dar o durere si pentru sinucigas. Pe langa asta, e cel mai mare pacat, unforgiven forever.

5 comentarii:

sid spunea...

Eu cred ca mai mult poti sa asociezi sinuciderea cu nepasarea si renuntarea, cred ca a te sinucide inseama sa renunti, sa renunti sa ai vointa si sa mergi mai departe, sa renunti sa fi tare si sa lasi slabiciunile sa te macine.

Alexandra Florentina spunea...

Tre sa ai pt ce sa fii tare si de ce sa mergi mai departe. Nepasare...stiu si eu...:-??

sid spunea...

Nepasare pentru cei din jur... atunci cand crezi ca nimeni nu este alaturi de tine(cand defapt nu e asa), sau cel putin nepasare pentru cei ce cred in tine, si iti sunt prieteni, colegi, amici, familie, etc...
Iar daca vrei sa fi tare pentru cineva cred ca pentru ceio de mai sus ai mai mult decat 1000 de motive.

Alexandra Florentina spunea...

Si daca nu crede nimeni in tine? Daca iti sunt alaturi doar de forma? Daca nu-ti ofera ceea ce ai nevoie?

sid spunea...

eu sunt convins ca ei sunt alaturi de tine, dar de mult e ori te incapatanezi sa crezi ca nu e nimeni si ca nu ai pe cineva cu care sa vorbesti, cat despre ceea ce ai nevoie acum depinde cat de pretentios/pretentioasa esti si de ce astaptari ai de la fiecare. De multe ori de la persoanele de la care nu te astepti o sa primesti cel mai mult.